ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ;

Αναγνωρίζω τα συμπτώματα

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία

Όσο πιο έγκαιρη είναι η διάγνωση και η θεραπευτική παρέμβαση, τόσο πιο επιτυχημένη είναι η αποκατάσταση των μαθησιακών δυνατοτήτων, η σχολική επίδοση και το χτίσιμο της αυτοεκτίμησης του παιδιού.

 

ΕΑΝ

Το παιδί σας παρουσιάζει κάποια από τις παρακάτω δυσκολίες, 

ΤΟΤΕ

Θα πρέπει να αναζητήσετε τη βοήθεια των ειδικών για να διερευνηθεί η πιθανότητα να παρουσιάζει το παιδί σας Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία.


Ανάγνωση – αναγνωστική κατανόηση

  1. Διαβάζει αργά/κομπιαστά/συλλαβιστά
  2. Δυσκολεύεται στην κατανόηση του κειμένου που διαβάζει
  3. Παραλείπει/αντικαθιστά/προσθέτει γράμματα, συλλαβές, λέξεις
  4. Αντικαθιστά λέξεις με άλλες οπτικά παρόμοιες (π.χ. λουλουδάκια-λαγουδάκια)
  5. Αντικαθιστά λέξεις με άλλες ίδιας ή παρόμοιας σημασίας (π.χ. άσπρος-λευκός)
  6. «Χάνει» τη γραμμή που διαβάζει

 

Γραφή – Ορθογραφία

  1. Παραλείπει ή προσθέτει γράμματα
  2. Αντιμεταθέτει γράμματα (πατρίδα-παρτίδα) ή συλλαβές (έβαλα-έλαβα)
  3. Αντιστρέφει γράμματα (3/Ε)
  4. Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν ακουστικά όπως (β/φ, τ/π, γ/χ, θ/δ)
  5. Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν οπτικά όπως (ο/α, η/ω, α/ε)
  6. Ενώνει τις λέξεις μεταξύ τους ή αφήνει άσκοπα κενά
  7. Δεν τηρεί τους κανόνες στίξης (π.χ. κεφαλαίο μετά από τελεία)
  8. Κάνει λάθη ενώ γνωρίζει τους γραμματικούς κανόνες
  9. Τα γράμματα του είναι δυσανάγνωστα
  10. Δεν μπορεί να αντιγράψει γρήγορα και σωστά από τον πίνακα
  11. Στην έκθεση έχει τηλεγραφικό λόγο, κακή σύνταξη, επαναλήψεις

 

Μαθηματικά

  1. Αντιστρέφει αριθμούς (π.χ. 6,9)
  2. Δυσκολεύεται στις αριθμητικές έννοιες (π.χ. λιγότερα-περισσότερα, μικρότερος-μεγαλύτερος)
  3. Δυσκολεύεται να κάνει πράξεις
  4. Δε θυμάται την προπαίδεια
  5. Ξεχνάει τα κρατούμενα
  6. Ενώ εκτελεί μια πράξη, ξεχνάει τι πράξη κάνει
  7. Δυσκολεύεται να λύσει προβλήματα

 

Στο σχολείο

  1. Την ώρα του μαθήματος αφαιρείται, δεν προσέχει
  2. Ειναι ανήσυχος, δε συγκεντρώνεται
  3. Δε θυμάται (π.χ. ημερομηνίες-ονομασίες)
  4. Αποφεύγει να συμμετάσχει στο μάθημα
  5. Προσπαθεί να προσελκύσει την προσοχή με αρνητικό τρόπο

 

Στο σπίτι

  1. Αποφεύγει και παραπονιέται για το διάβασμα/το γράψιμο/τα μαθηματικά
  2. Κουράζεται πολύ γρήγορα όταν διαβάζει/ γράφει/κάνει μαθηματικά
  3. Διασπάται εύκολα η προσοχή του όταν διαβάζει/γράφει/κάνει μαθηματικά