ΑΘΗΝΑ - ΤΕΣΤ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ

Διαγνωστικές Μέθοδοι

 

Είναι ένα ψυχοπαιδαγωγικό διαγνωστικό μέσο, το οποίο κατασκευάστηκε για να το χρησιμοποιούν οι ειδικοί που ασχολούνται με τα προβλήματα της παιδικής ηλικίας και οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί με τους μαθητές της τάξης τους.

Πρόκειται για ένα τεστ διάγνωσης δυσκολιών μάθησης, το οποίο είναι σταθμισμένο στη χώρα μας.

Στοχεύει στον εντοπισμό παιδιών που παρουσιάζουν δυσκολίες να ανταποκριθούν στις μαθησιακές απαιτήσεις. Για την χορήγησή του απαιτείται ειδική εκπαίδευση και χορηγείται σε παιδιά ηλικίας 5-9 ετών αλλά και σε μεγαλύτερα παιδιά που παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές ανεπάρκειες.

Οι 14 δοκιμασίες του, αξιολογούν το επίπεδο και το ρυθμό ανάπτυξης του παιδιού σε τομείς όπως :

  • τη νοητική ικανότητα (γλωσσική & πρακτική)
  • τη μνήμη ακολουθιών (βραχύχρονη ακουστική – οπτική, μακρόχρονη, εργαζόμενη)
  • την ολοκλήρωση ελλιπών προτάσεων (γλωσσική επεξεργασία στο επίπεδο της λέξης και της πρότασης)
  • τη γραφο-φωνολογική ενημερότητα (οπτική- ακουστική αντίληψη, φωνολογική επίγνωση)
  • νευρο-ψυχολογική ωριμότητα (οπτικο-κινητικός συντονισμός, γνώση αριστερού – δεξιού, προσανατολισμός, πλευρίωση)

 

Αφού εντοπιστούν οι δι-ατομικές διαφορές (σύγκριση του παιδιού με συνομηλίκους ως προς μια ικανότητα κάθε φορά) αλλά, κυρίως, οι ενδο-ατομικές (σύγκριση μεταξύ των διαφόρων συναφών ικανοτήτων στο ίδιο πεδίο) και εκτιμηθούν παράλληλα με την κλινική παρατήρηση, καταρτίζεται κι εφαρμόζεται εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης προκειμένου να προληφθούν και να αντιμετωπιστούν οι μαθησιακές δυσκολίες και να βοηθηθεί το παιδί στο σχολείο.